www.studioams.nl



 

AMS Airports.com

Auteur Endymion Struijs - Datum 13-02-2012 - Comments 0

Afgelopen zondag reed ik met m'n gezinnetje door het Brabantse land richting België.

Voormalig mede peuter, kleuter, klasgenoot (op zowel multi culti basisschool als über elitair categoriaal gymnasium), inmiddels ook vader van 3 kids en (forever) vriendje, H., woont daar, sinds hij als neurochirurg toe is getreden tot de maatschap in een ziekenhuis net over de grens. Hoewel op het eerste gezicht de enige onderlinge professionele gelijkenis de "a" van arts en accountant is, blijken er iedere keer opvallende gelijkenissen.

Denk aan de herkenbare perikelen binnen een (voormalig) maatschap van maten of partners, het belang van (medische, en accountantscontrole-) dossiervorming en de begeleiding van arts assistenten respectievelijk assistent accountants ( AA ...maar dan net andersom).

Maar wat hij niet heeft, realiseerde ik me toen we langs vliegbasis Gilze-Rijen reden. Dat is namelijk een International Airport in de nabijheid, waar vanuit de wereld bereikbaar is. In Amsterdam zijn we gewend dat Schiphol in max 15 taxi minuten bereikbaar is....en die gedachte is zoooo fijn! Het geeft een soort gevoel van vrijheid dat o.a. Londen, Parijs en New York meerdere keren per dag binnen redelijke tijd aan te vliegen zijn.

Grappig genoeg is dat niet alleen een verwaande Amsterdamse stelling, maar vindt de omgeving Eindhoven (Airport), Maastricht (-Aachen Airport), Arnhem (Weeze) en Rotterdam (The Hague Airport) dat ook. Immers die lokale vliegvelden groeien tegen de grenzen van capaciteit aan. Ik zou zover willen gaan dat de overheid iedere Nederlander binnen een straal van 50 km een vliegveld (lees: public social networked infrastructure) moet bieden.

Bijkomende voordelen zijn dat de weggestopte hoeken in de provincie een meer metropolitisch karakter krijgen, daarmee emancipeert ten opzichte van de Randstad en economische groei in plaats van krimp mede door ontvolking realiseert. Voorzover dat een issue is, verdelen we eventuele overlast van die luchtvaart over het hele land. En onrendabele militaire infrastructuur krijgt eindelijk een bestemming waar de burger echt plezier van heeft.

Want vliegbasis Gilze-Rijen wordt dan Breda-Tilburg Int'l Airport, Woensdrecht wordt Antwerp-Zeeland Airport, Leeuwarden wordt Fryslan Int'l Airport en Enschede Airport blijft gewoon open...

...operated by AMS Airports.com!

 
 
Er zijn nog geen reacties geplaatst
 
Please, leave a comment
 
 
 
Send
 
Blog
Zakelijke particulier 29 juni 2014
#CityCircleAdam 14 juni 2014
Back to humanities 14 april 2014
Archipel 22 maart 2014
Reputational Security 22 maart 2014